Lördagsfunderingar

Detta inlägget skrev jag på lördags eftermiddag. Sen kom jag på att jag satt och skrev om problem som inte ens skulle bli aktuella om jag inte stängde av datorn och hoppade in i duschen. Nu har lördagsnatten kommit och gått och jag vet svaret på alla frågor..


Ja, då var det dags för utgång igen och det innebär en viss beslutsångest över....allt?

1. Vad ska jag dricka?
Ska jag dricka under hela kvällen eller ska jag halsa 5 minuter innan det är dags att dra? dvs, cider eller tequila...?Ska jag blanda med läsk och riskera att spilla över hela mig när jag skakar ut kolsyran eller ska jag köra på festis?
Eller ska jag helt enkelt dricka kolsyrad läsk som en normal människa och sen få magknip och rapa upp varje mening under kvällen...?

2. Hur mycket ska jag dricka?
Ska jag dricka mig stuplös och ha as kul åt mig själv men sen på söndagen vakna med fetto huvud och en mängd fruktansvärt, osammanhängande sms till helt fel personer i utkorgen på mobilen och ett ekande saldo på kontot. Känner jag mig rätt så har jag glömt plånboken på efterfesten (Fbg's pizzeria) och måste gå och hämta den för att sedan inse att jag glömt mitt leg...nånstans...

3. Vad ska jag ha på mig?
Detta är det avgörande valet som sedan påverkar om jag har kul eller inte. Jag hatar när man väljer fel. Tex när man väljer en billig variant av strumpbyxa och det visar sig att den höll tills man står i kön till puben men där och då, troligen när man precis betalat inträde, går en maska upp och man måste åka hem.
Att välja kläder är klurigt. Man måste tänka på mycket när man står och blickar in i garderoben. Efter ett tag är man inne i garderoben eller garderoben är runt en på golvet, i sängen, hängandes i lampan, på toan, i soffan, i köket..ja ni fattar poängen. Det är svårt att välja. Man vill ju inte förmedla fel tankar till världen.

Gud, i det stora hela, spelar inget av detta någon roll. Bara man är med sina festfina flickor och har dem som tar emot en när man ramlar.

image9

Kommentarer
Postat av: caroline engfors

maja för fan! haha du kunde inte tatt en lite hemskare bild ;)

2008-05-04 @ 16:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0