Time to work

Efter 30 timmar i lodrät ställning lyckades jag komma i säng och sussa en stund. Sen när jag vaknade var jag dussin-talet tröttare än när jag la mig och då var det dags att gå tillbaks till öronpropparnas och stålhätteskornas land.
Det är bra med kaffe på arbetsplatsen. För det första piggnar man till, och för det andra kan man övergöda sina kollegor med kaffe. vilket gör att dem måste ta paus för att springa på toa. Då hinner jag blicka i Cosmo, om än bara för några minuter..Härom kvällen kom pappa och väckte mig med en inplastad cosmo. Det var så man blev rörd.

Det enda som är kul med att jobba är att man får lön. Tyvärr så är jag en sådan som gärna handlar på "personlig kredit". Detta innebär att så fort jag får reda på att jag får några jobb timmar så är jag i högsta hugg på stan, redo med mitt kreditkort . Så var det nu med. När jag fick reda på att jag skulle jobba denna veckan så var jag i Malmö och hälsade på storsös. När hon jobbade så var jag på stan. Självklart hade jag tagit ett personligt lån av mig själv för att kunna shoppa, med tanken: jag tjänar ju ändå in det i veckan. Detta är i och för sig sant, jag kommer tjäna in pengarna. Men det är så fruktansvärt tråkigt att nu jobba och behöva tänka: Pengarna jag tjänat har jag redan bränt.

Men ack så fint mina nyinköpta fynd gjorde sig i min garderob. Kärlek till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0