ho ho ho...

Julen är härligt!
Det tycker jag-helt ärligt
Mat, umgänge och Kalle Anka
Det finns ingen tid för kärlekskranka

Julklapparna sliter jag upp
Är det fel blir jag arg som en tupp
Jag önskar alla kunde följa min lista
så hade man sluppit att om kvittot tvista

Årets jullapp var ju ett bridrag till nån fattig stamm
typ pengar till en brunn eller ett lamm
Jag fick inte ett enda får från Guinea
istället kunde jag glatt spendera presentkort på annandagsrea

Juldagsmässan sket jag i totalt
inte ens gud kan ge mig kärlekråd mentalt
jag har dessutom fått nog av alkohÅl
och den där oblaten är på tok för fettsnål

Istället somnade jag sött
och vaknade lika trött
men juldagen blev topp ändå
även om jag såg dubbelt dan därpå

Detta rim skulle publicerats för länge sen
Men blogg.se har ju krånglar ju igen
God jul och gott nytt år
Hoppas att min kärlek framgår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0