simsallabim.

Det känns som att grymt många i min omgivning pluggar ekonomi. Hur många ekonomer får det egentligen plats i vårt avlånga land? I min hjärna finns det tydligen inte plats för en enda liten tomtenisse-ekonom. Iallafall inte om man ska tro på mitt kontoutdrag från idag. Fan fan fan. Jag skulle ju spara men där står bara en jädrans massa minusar. Jag hatar dem. Minustecken är inte vackra nånstans. Jag trodde jag var en duktig ekonom. Jag har ju hur många regler som helst för hur jag ska spendera. Kanske borde fylla på i min regelbok om hur jag inte får spendera...

Jag har väldans lätt för att kisa med ögonen varje gång jag kommer hem till en posthög med fönsterkuvert. Under 21 år har jag gett dem direkt vidare till pappa men nu när jag flyttat och blivit stor (ha ha ha) så försvinner dem inte fastän jag kisar. Dem ligger bara kvar där dag efter dag, och rätt vad det är så börjar jag nästan svettas när jag ser dem. Eller frysa för att elen stängts av. Jag önskar man kunde trolla bort saker som är fula. Som fönsterkuvert.

Uschanamej för dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0