Full rulle i nattmössan.

I natt var jag på Cubus.
Min chef slängde åt mig en uppgift om att exponera halva ytan i hela butiken på ett "ordinärt och avancerat sätt". Jag sprang runt som en galning och när jag vaknade till och var trött och utmattad i min 1.40 säng så satt han o tittade på mig från garderoben o sa att jag inte hade tid att sova för vi skulle öppna om en kvart.
Då drog jag mig upp ur sängen och ut till köket för att kolla i kylen om jag hade nån mjölk till kaffet. Kände väl att jag behövde koffein om jag skulle orka. Hittade en kopp med lite mjölk i, i morse. Så långt hann jag tydligen innan jag av en slump råkade titta på klockan o se att den var 3.07
Efter lite rynkande i pannan gick det upp för mig att jag nog inte behövde oroa mig över att exponera kläder.
Det är lustigt. Fastän jag var i mitt eget kök och stod i flanellpyjamasbrallor så fattade jag inte att jag var hemma. Jag trodde att jag var i nordstan ända tills jag såg några siffror på klockan..

Hursom haver så gick jag och la mig innan jag hävt i mig kaffe. Så sen sov jag som en stock. (Hade ju ändå vart på jobbet större delen av natten så jag var väl rätt trött). Vaknade exakt 09.00 och min dataföreläsning började 09.00 så bråttom fick jag! In i duschen o efter lite roliga minuter, där jag gjorde lustiga frisyrer av shampoo löddret, kom jag på att jag ju faktiskt hade ont om tid så sen var det fullt ös! Min hårblås är kvarglömd hos mamma o pappa så jag fick headbanga för att torka håret. Sen kom jag på att jag kunde vara lite effektiv medan jag ändå väntade på att håret skulle torka så jag drog fram dammsugaren och sög upp smulor. Rätt snart märkte jag att det kom varmluft från dammsugaren så då kom jag på den ultimata idén att låta den aggera hårblås. Jisses, måste ha sett lustigt ut när jag satt där över dammsugaren med kammen i högsta hugg...

Förmiddagen bjöd på kunskap i excel som jag tydligen är kass på. Speciellt usel är jag på den biten där man ska skriva in formler för att få ut summor...Fattade inte riktigt det där.
Blir så less med. Jag tycker inte alls om siffror som ni säkert vet. Tycker att mitt liv kretsar alldeles för mycket kring siffror i form av åldrar, längdmått, ändra mått, och prislappar. Kvitton är dessutom det värsta jag vet. Fulla med äckliga siffror är dem! Jag vet att jag gnällt om det förut men är inte livet tillräckligt sifferfullt som det är???? Måste jag lägga en förmiddag på att hitta på summor?!?!

Nu ska jag sova. Vaknar jag i någorlunda tid imorgon så ska jag blogga lite till frukost.
Natti.

Kommentarer
Postat av: karin

jag är as grym på excel ;)

2008-12-06 @ 17:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0