Alla Hjärtans Dygn so far...

Det går inte att undvika eller ignorera vad det är för dag idag. Det har inte gått att undvika eller ignorera vad det kommer at vara för dag idag på hela veckan...eller dem senaste två veckorna.
ALLA HJÄRTANS DAG.
piss off.


Gårdagen
ca 19.00- Ringer honom och ber honom skicka blomsterbud till mig imån. Han tycker det skulle kännas konstigt säger han.

19.10- Jag ber på mina bara knän och tigger om en ynka liten ros. "Du kan skriva 'Tja polarn, ha en bra dag' eller vad som helst, bara jag får en blomma!!!!"

19.20. "SNÄLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA". Han verkar inte förstå allvaret i detta.

Natten
00.08- Trycker kudden över huvet för att slippa höra brorsans gulligull med Beatrice. Typ "Jag älskar dej mer, nej jag. Neeeej...jag älskar dej mest...ja, men jag älskar dej ännu mer...bla,bla,blaaaaaaa"

00.34- Fortfarande... "Du är världens bästa...nej du är, nej duuu...Ja, men du är ännu bättre,nej du, nej duuu är bäst...bla,bla,blaaaaaa"

00.40- Jag: "Håll Käft!!!!"

00.41- " Nej du får lägga på först, nej du, nej duuuu...Lägg du på först, nej du, nej duuuu bla,bla,blaaaaaaaaaaaaaaaaa"

00.41- Jag rusar upp ur sängen och in till brorsan. "LÄGG BARA PÅ FÖR FAAN!!!, ett två tre klick! Så enkelt är det!!! Och sluta va så jäääävla...gulliga!!!..FÅR TINITUS AV ER!!"
Slänger igen dörren och går in till mig. Ser mig i spegeln på vägen. Jag är en bitter människa.

01.15- Ringer honom. Inget svar. Gud, vad gööör han!??!?!?!

01.15- Ringer honom. Inget svar.

04.21- Vaknar med mobilen i handen, hämtar Lovis, somnar om...

Idag
08.00- Vaknar. Påmins om vilken dag det är. Hämtar senaste Vouge och bläddrar febrillt...Distrahera mig snälla..

09.30- Går ner o sätter på kaffe. Bläddrar i tidningen. Nej behöver inte ens bläddra. Föstasidan har första anonsen. Alla Hjärtans Dag bla, bla...sen fortsätter det som en plågande tråd genom hela tidingen sid 5, 9, 14, 15..och sen på sidan 25 smäller det till rejält. BANG! Kommande sidor, 25,26 och 27 är rosa röda med massa små hjärtan och klassiska hälsningar. "Älskar dej J. Kram S" bla,bla,blaaaaa.....
Jag river ut dem.

10.47- "pling!" på mobilen. Jag kan väl inte säg att jag rusar maraton till den men småspringer gör jag väl kanske...
Ett sms från ett okänt nummer, spännande!Öpnar det. "Selma idemo do 650 tusen daJ 5tusen i mellan till den summa jag sa cao"
hm..what?

10.48- Frågar karin vad det betyder, samtidigt som jag kommer på att detta troligen är nån hemlig beundrare som skriver i romantiska gåtor. Det tror inte Karin. "Det är nån som skickat fel" säger hon. Realistiska jävel.

10.50- Jag messar till avsändaren "Vem är det?"

10.54- "Det var fel ber om ursäkt"
Det är vid såna här tillfällen min mobil går sönder..

10.56- Kommer mamma hem. hon har tagit ledigt idag. Nu kommer hon med en liten blomma till mig. Och fika från Peter's konditori.
KÄRLEK TILL DIG MAMMA.

11.46- Han ringer. Jag klickar bort.


Kommentarer
Postat av: kicki

haha maja förlåt men kärlek till dig asså. Din blogg får min alla hjärtans fitt dag att se mindre dyster ut, jag är inte ensam! thank god.

2008-02-14 @ 22:51:04
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=O7kCIX2KiS4

2008-02-17 @ 19:14:44
URL: http://unpieuxmensonge.blogg.se
Postat av: josefine

"Trycker kudden över huvet för att slippa höra brorsans gulligull med Beatrice. Typ "Jag älskar dej mer, nej jag. Neeeej...jag älskar dej mest...ja, men jag älskar dej ännu mer..." haha har en aning svårt att tänka mig Folke hålla på så :P (han är min klasskamrat!)

2008-03-06 @ 19:42:29
URL: http://svenssonjosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0