Budget del 2

Jag har lite ekonomiska problem just nu. Utgifterna överstiger liksom inkomsterna och det resulterar såklart i att saldot på mitt adoptionsbarns-konto sjunker radikalt...Vilket inte fåår hända!!

Därför har jag under den senaste veckan försökt att fixa till detta. Jag har provat det som Sophie Kinsella skriver om. M.M.M. (Make More Money). Jag har tagit ett industri-arbete (Gud, det låter ännu mer unfab när man skriver det...!) Detta lovade jag mig själv att adrig göra efter att ha sett syrran komma och gå till jobbet i stålhätte-skor och blåställ....huuu!! Men jag måste på något sätt finansiera min vardag så jag tackade därför ja när dem ringde. Nu har jag vart där i 2 dagar och hunnit med en hel del.

1. Gråta på toaletten 4 ggr så att mascaran rann och jag ficklägga en helt ny make.
2. Skära upp både underarmar och fingrar på alla reklamblad.
3. Svära cirkus 2 000 000 ggr
4. Ta paus 4 timmar av ett 8 timmars-pass vilket resulterat i att jag hamnat efter och sen fått jobba i speed-fart.
5. Höra skvaller från ungefär 11 personer. I flera omgångar (Detta är det enda possitiva hittils och det komer inte komma nåt mer...)
6. Känna en väldig yrsel
7. Häva kaffe.
8. Få näsblod
9. Åstadkomma sår på alla mina 10 fingrar så att jag nu ser ut som en gående plåster-reklam.
10. Missa Top Model.

Därför sa jag upp mig idag och slutar med omedelbar verkan efter mitt pass imån.

Fuck,fuck,fucker! Jag känner inte att M.M.M (Make More Money) är en lämplig plan för min ekonomiska situaion. Det passar helt enkelt inte mig att jobba.
Därför satsar jag nu på Sofie Kinsellas andra råd. C.B (Cut Back).

1. Jag ska börja skära ner på mina utgifter. Från och med nu ska jag transportera mig frammåt med hjälp av mina två (faktiskt rätt långa:))ben.
2. Jag ska inte inhandla mat eller fika mer än högst en gång i veckan.
3. Jag ska inte distrahera mig med att internetshoppa så fort jag inte har möjlighet att ta mig till affärer.
4. Jag ska inte ha med kortet på puben.
5. Jag ska tacka och ta emot nät någon vill bjuda mig på saker. (Sätt igång kära omgivning...)
Ja, det e väl det  som jag kan komma på...några fler förslag välkomnar jag med gädje!

Skulle detta inte riktigt fungera..(Jag är lite osäker på punkt 1,2,3 och 4) så har jag kommit på en helt egen strategi.
W.A.F. (Win A Fortune)
eller
M.A.M. (Mary A Millionaire)

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

helt underbart! jag kan inte sluta skratta, det är så klockrent.

2008-02-21 @ 15:36:24
URL: http://unpieuxmensonge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0