Garderob terapi

Undrar ni inte vad som hände med mitt spännande paket? Jag hämtade det idag. Det var inget paket. Det var inte inslaget. Det var inte ens paket-format. Ingen kartong eller nåt spännande så att man kunde "skak-gissa". Nej, det var ett platt, brunt, unket kuvert.
Jag är inte den att jag låter mig falla som ett kläckt ägg till marken i onödan så jag höll gnistan uppe och började spekulera i hur mycket sedlar där låg i. Eller vem som skickat den 7 siffriga checken....
Men det var ingen check. Och inga sedlar heller.
Men jag var rätt glad ändå. Jag var ju på väg till Varberg för att köpa mina skor!

Nu har jag precis kommit hem från Yogan. Det var skönt. Känner mig lite mjukare i lederna och lättare i själen! (eller, vad är det där står på brochyren?). Har dessutom lite ny energi så funderar på att sortera garderoben i färg eller nåt. Det var inte längesen och det behövs egentligen inte men jag har ju fått tillökning i garderoben nu i veckan så kanske måste göra lite mer plats o så... Just det! I morgon måste jag till KappAhl och hämta fler galgar. Tog med mig 3 kassar med galgar när jag slutade där men nu är dem liksom...upptagna allihop. Det är verkligen nåt jag kan rekomendera till deprimerade garderober. Skaffa likadana galgar så blir det grymt mycket fräschare! Innan var hela min garderob fylld med galgar i olika material och färger. För att inte tala om dem där "hemgjorda" galgarna jag fått av farmor. Farmors galgar var fina, det var dem. Men problemet var att jag fick dem när jag typ var fem år gammal och mina kläder var aningen mindre på den tiden. Så till slut, när jag tröttnade på att alla mina kläder ständigt gled ner och hamnade på garderobsgolvet, fick jag pensionera dem med. Nu är min garderob alltså i full ordning men saknar plats.
Nu kom jag att tänka på vad han lovade mig en gång för längesen, när vi var nykära.
"För varje månad vi är gifta ska du få en sko"
Jag försökte få honom att ändra sig till ett par skor men det gick inte. Jag hade gärna haft den garentin i mitt äktenskap, det var en bra grej.
"Tager du, Maja Linnea Bi Risholm och lovar att älska henne i nöd och lust, samt ge henne en sko varje månad?"
"Ja"

åh....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0