Kärleken överfaller!

Idag var jag på ICA. Man kommer tydligen inte undan nånstans. Överallt påmins man om att man är singel. Ensam. Inte ens kakhyllan var Safe Area. Valentine's Cookie hade invaderat hyllorna och med röda hjärtan och urgulliga förpackningar låg dem där och hånlog mot mig. Dem är säkert äckliga men ändå fick jag en enorm lust att köpa upp hela sortimentet...bara för att kunna kasta dem i havet.
Det dröjde fem meter sen fick jag stanna igen. Hela godisavdelningen kände...röd. Röda geléhjärtan i hjärtformade förpackningar och chokladhjärtan i röda kartonger. Till och med marshmallowsen fanns i Alla Hjärtäns Dag form...! Sen kom nästa slag, bokstavligt talat. Jag hann inte ens flytta fokus från fetto-hyllan förrän ett gosedjur kom flygande och träffade mig i fejan. En skitunge stod och lekte med Alla Hjärtans Dag mjukiarna och om det var meningen att den skulle träffa mig eller inte vet jag inte men serri, jag skojar inte, jag fick den mitt i pannan!!! Jag ställde tillbaka äcklet (mjukisen alltå, inte ungen, den sprang iväg...) på den röda papphyllan bland dem andra mjukisarna, röda plastrosorna, kärlekskorten, muggarna, serveterna, stearinljusen, stickers'erna, underkläderna ( dem var soo unfab..), nyceklringarna och rosa-röd skit.
Och jag ska vara romantiker...Jag ville bara hem, hem, hem till min säng och min fras färska ELLE.

Helt plötligt såg jag framför mig hur min 14 februari kommer se ut 2008. Ingen parfika. Inga kyssar. Inget mys.
EN kopp kaffe
EN bulle
ETT Valentine's Card (från mig till mig)
ETT tomtebloss
ZERO orgasm

Karin, du måste komma hem och hålla mig i handen...image3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0