Kock!

Jag är inte bäst på att passa tider. Ibland rätt usel enligt karin. Men det beror helt på vem man jämför med. Min familj är den mest tidsoptimistiska skaran på jordklotet för tillfället. Nej, inte för tillfället, dem har alltid vart o kommer troligen alltid att vara. Utom jag. Storsös lurade mig att jag var adopterad när jag var liten och jag gick nästan på det. Tills jag frågade pappa och han pekade på våra näsor i spegelbilden. Det är inte utseendet som skiljer oss åt, det är tidsuppfattningen! Dem har ingen koll överhuvudtaget på klockan!! Detta har alltid retat mig men just nu står det mig upp över öronen. Hela mitt dagliga schema ( ja, jag har faktiskt ett även om jag är "Mellan två jobb") kraschar och det retar gallfeber på mig!
Värst är det såklart på helgerna. Och när det gäller middagen. Ska den vara klar kl 15 blir det (jag skämtar inte nu!) tidigast kl 18. Alltid samma sak. Och när jag ber dem vara lite realistiska så säger dem alltid samma sak: "Ja, men det slår högst fel på en halvtimme".
Så. Idag ska JAG laga maten:) Vette fan vad jag ska laga. Jag kan bara kycklingrätter och det hade vi igår...Men jag tänker servera maten exakt kl 15.30. På sekunden!!! Smaka vad det smaka vill men nu ska dem få se på punktligheten själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0