Romantiken överbord!

Jag är en romantiker. Jag vill vara en romantiker. Men det är fan inte lätt i detta samhället.

Under mitt förra inlägg är det en annons från Spray Date. Det står "Sök och hitta din dejt här. Helt gratis". Sen är det en otäck, chockrosa "Sök!" ruta som bultar i takt med mitt singelliv.
Vad hände med den där oförutsägbara "love at first sight" träffen som är grunden till alla filmer som man har sett eller inte vill se på Videomix? Är det verkligen bara en klycha? Är det kört för mig och alla andra? Jag vill inte tro det. Jag vill aldrig lägga in en anons i aftonbladet med texten "40 plus kvinna söker man utan röda gener och god ekonomi" Och jag vill inte tvingas signa upp mig på en singelsajt. Min förra kärlek mötte jag på bussen. Det var "love at first sight". Det höll i två år och fyra månader. Men sen på slutet var det mer "mmhmm at every sight".
Men får man bara en sån chans? Har jag förbrukat min och måste nöja mig med "love through dizzy eyes" fem i tre på puben?

Det är inte bara detta med första mötet. När man väl är i ett förhållande behöver man inte längre vara romantisk? Jag googlade på "Tal" en gång när jag gick på gymnasiet. Jag ville ha upp en pedagogisk sida med stödlinjer för hur man lägger upp ett tal på ett bra sätt. Tydligen finns det enklare metoder än så nuförtiden. På en hemsida kan man till exempel köpa färdigskrivna tal. Där finns massor att shoppa loss bland!
Bröllopstal (till bruden, till brudgummen- från pappa, från vännerna, från mamma från chefen från brudgummen själv, från bruden själv)
Begravningstal
Barndop
Examen
Födelsedagar
Konfirmation
Studenttal
Förlovning & Frieri (åh, så romantiskt när mannen går ner på knä med ett utskrivet papper från talskrivarna.se, kan ni tänka er!man faller ju pladask, säskillt när han stakar sig på varje ord eller läser punkt ,punkt, punkt på vissa ställen för att han glömt att själv fylla i Ditt namn...)
När man väl klickat på ett tal man vill lägga i varukorgen (kan inte läsa det först) så står det exakt hur lång tid talet tar att läsa upp och hur många ord det innehåller. Priset varierar men ligger på ca 125 kr.

Vad är det som gör att vi släppt romantiken? Varför är det bara en dag på året som man ska vara romantisk och ge förhållandet allt (som går att köpa på stan)? Några dagar efter den 14 februari reas allt ut med 70% off och allt är som vanligt igen. Snart skiter jag med i detta. Jag funderar på att köpa upp mig på ett lager nu på Valentines rean som jag kan ha längst in i garderoben och ge till nästkommande kärlek...kan världen så kan jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0