To sleep or not to sleep...with your X?

Jag sitter och funderar över vad singellagen säger om att "Sova med sitt ex"...
Känns som att det är rätt tabu. Men vad vet jag.

Anyway, jag har sovit med mitt ex dem senaste fyra nätterna. Vi har inte haft sex. Vi har inte legat sked heller. Faktum är att han inte ens vistats i samma lakan. Eller ens i min säng. Rent praktiskt. Men teoretiskt..?Ja, det vill jag nog säga att han har. Ni kommer föstå.

Jag har varit ensam och, pga detta, inte kunnat sova. Till saken hör att jag är extremt mörkrädd. Jag är rädd för mörker. För allt som finns i mörker och för allt som inte finns i mörker. Och för saker som eventuellt kan finnas i mörker. I söndags var jag skakig som en vibrerande dildo. Jag hade kännt på alla dörrar som gick att kännas på över tolv ggr (även kylskåpsdörren och bildörren...fråga mig inte..). Varje vrå i hela huset hade genomsökts med ficklampa och garderobsdörrarna var stängda (ett resultat av en skräckhistoria från min barndom där spökena levde i garderoberna). Jag hade dessutom kollat alla plattänger, locktänger, spisplattor och ugnar att dessa var totalt avstängda. Och eluttagen hade övergåtts grundligt. Jag är även rädd för att brinna upp.
Sen låg jag där i en enorm säng och lyssnade på minsta tecken på kidnappare, mördare, våldtäcksmän, monster, spöken mm. Då tog jag mobilen och ringde honom.
"Får jag sova hos Dig inatt?"
"Ja, klart du får"
Inga känslor. Inget telefonsex. Men sömn ihop. Väldigt nära men ändå på distans.

Denna procedur har nu upprepats i fyra nätter. Victor hade troligen avrått mig från detta. Han brukar vara förståndig. Och han hade säkert haft rätt om han nu hade avrått mig. Känns inte som att man bör sova med sitt ex när man precis börjat stå på egna ben igen. Men vad säger den oskrivna singellagen..?

Att sova med sitt ex eller inte. Det är frågan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0