Är alla killar skalman?

En av mina vänner har ett trassligt förhållande just nu och det fick mig att reflektera över vissa saker. Igår tex, så borde dessa två parter verkligen ha pratat med varandra men eftersom han behövde sova så fick det där sjukt jobbiga samtalet vänta tills idag. Vad är det med killar och deras sömn?
Det är förvånansvärt många ggr jag hört att dem verkligen måste sova. Jag menar, tjejer har närmare till sina känslor och det kan innebära att man går vaken 30 timmar i sträck bara för att nåt tynger en. Men killar? Det verkar som om dem bara droppar allt och lägger huvet på kudden. I 2 ½ år levde jag med en sån där skalman. Det fanns liksom en inbyggd mat och sovklocka i hans hjärna och rätt var det var så ringde den och då var det inget att disskutera. Sova, äta eller pissa- Det var bara för mig att väja. När jag försökte snooza honom blev det en fajt och den var inte alls rolig. Dessutom blev den där disskusionen som jag säkert hade vunnit annars inte alls lika gynnsam för när jag väl tryckt på snooze knappen var han bara ännu mer grinig.
Så jag antar att när killen måste sova så e det bara att vänta med vad det nu än är.

Och vem vet, kanske kan vi lära oss. Det är ju faktiskt bättre att vara utvilad när man tar i såna här grejer. För kul är det aldrig men ännu mindre kul blir det om man har tom mage och påsar under ögonen.
För en sak är ju säker. Att ska nåt avslutas ska det göras med flaggan i topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0