Limit.

Hur mycket kan man ha överseende med i ett förhållande?

Kommer en shopaholic någonsin kunna gifta dig med en person vars största issue i livet är att störa sig på människors enorma konsumtion?
Jag svarade nej på den frågan och...
Svaret var....SANT. Grattis till 10 000kr.

I mitt singelliv har jag hittills mött olika personer som på ett eller annat sätt vart fel för mig. Det kan vara tusen saker som bara är på fel sätt i fel kombination på fel plats. Jag är listad som kräsen men jag är glad för det för det har gett mig bra förhållanden. Saker som vart nono's för mig krräver en lista.

Att han inte plattat sitt hår på rätt sätt.
Att han inte förstått min humor (ibland bokstavligt talat inte förstått, för han har inte ens vetat vad humor betytt utan har seriöst trott att det betytt humör. En språkbariär är vad jag vill komma till).
Att han inte bjudit mig på den där drinken utan (herregud) tittat bort när den GEMENSAMMA notan kommit. Den sved som fan.
Att han haft flickvän (läs: "Att äta eller inte äta?- Det är frågan", publicerad i mars 08)
Att han vart 5 år yngre (men fräsch som fan)
Att han inte kunnat dansa. En gång dejtade jag hunken av hunkar men han kunde inte röra sig till musik. Han såg liksom ut som en Michael Jackson-wannabe med gipsade leder. Det var ett problem för varje gång vi va ute ihop så fick jag fixa barnvakt medan jag skulle dansa. Han fattade aldrig vinken och  när jag en utekväll för tolvfte gången frågade om han ville gå till baren en stund medan jag dansade sa han bara: nej DET ÄR LUGNT jag kan dansa lite med dig. Du, det va fan inte lugnt.

Vid den sistnämnda punkten vägde tex hans utseende a la perfecto upp för hans fruktansvärda dans moves. Och det höll en vecka längre pga det. Men vad är värt att bryta för och vad är det som jag själv måste jobba med? Jag är själv låååångt ifrån perfekt, rätt krävande flickvän skulle jag tro, men ändå har jag haft många fina pojkvänneroch dejter genom åren. Så det måste ju betyda att jag har bra kvalitéer som väger ÖVER mina dåliga kvalitéer, i dessa killars tycke? Jag tror att alla har sina egna gränser och uppfattningar om vad som är partner-material. Men hur elastisk är egentligen den gränsen och vad händer om man utmanar den?

Solkyss.

Kommentarer
Postat av: kicki

Kan inget annat än älska dina bloggar! kärlek till dom=) <33

2008-06-09 @ 17:06:19
Postat av: Stina

Det är såå du gumman... åkte dig "Han ahr itne plattat håret så jag vill typ göra slut" Söt du e gumman, Har precis börjat läsa din blogg men den är väldigt bra du kan verklgien skriva :)

2008-08-08 @ 00:47:17
URL: http://stinakajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0