Nostalgi

Vart tog singellivet vägen?

När till och med Carrie stadgat sig börjar det kännas rätt kasst. (Jag har inte sett SATC- The Movie än så jag vet inget annat än att Carrie är lycklig med Big).
Jag ser mig inte som en person som tofflat avsevärt mycket med pojkvänner. Eller visst, det har hänt men jag är snarare den som tofflat med kompisarna och gjort pojkvännen besviken. Det brände ett förhållande en gång. "Du tofflar med dina tjejkompisar för mycket" löd domen och sen va det tack o hej. Och ja, det gjorde jag. Förr var myskvälllarna på fredagen det enda som var statiskt i min almenacka. Dem var inbokade för en månad fram och inget, inget rubbade det bläckklottret. Nu ser jag med nostalgi tillbaka på negerbollarna och SATC-dvd:erna och undrar vad som hände. Jag vet vad som hände. Mystofflorna i frotté byttes mot pojkvänstoffel och nu står vi här och försöker få ihop till kvalitetstid med flickorna genom 5000 massutskick i sms form till samtliga gängmedlemmar..
En kväll i april var vi alla singlar samtidigt. Det var den enda gången och det varade just en kväll. Jag förstår att man vill vara med sin pojkvän med, jag är inget undantag och jag vill poängtera att den delen är viktig på sitt sätt, men när vännernas pojkvänner börjar räknas som en i vår inre krets vill jag sätta ner tån och pipa till.
Härom dagen fick jag ett sms från min älskade singeltopp julia.
"Månadens present i cosmo är en parfym tilll pojkvännen. Kul"
Herre, jag trodde cosmo var bättre än så.

Relationship fades, friendship is eternal.

Kommentarer
Postat av: Julia

Du är bäst Maja ! ;) Det är du och jag mot alla tofflor, haha ;) ÄLSKAR DIG!

2008-06-21 @ 00:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0