Att äta eller inte äta?- Det är frågan

Man kan inte både ha kakan och äta den. Den meningen har jag typ hört en miljon gånger i mitt liv. Främst vid tillfällen då jag velat shoppa men inte själv velat lägga ut pengar.

Ibland används frasen när man pratar om förhållande och dejting. Där är den mycket mer vettig och befogad än i ovanstående exempel. Man kan inte både ha kakan och äta den. Fattar inte folk det??? Är man i ett förhållande kan man inte leva ett singelliv. Det funkar inte, och jag är så trött på att gång på gång se varianter på hur detta sker. Jag blir arg. Singlarna blir till offer och används som slit och släng. Vi (har fortf inte vant mig vid att kallas singel..) behandlas så som jag behandlade mina gosedjur när jag var liten. Den som bäst matchade min pyjamas fick sova i min säng.
Men nu är det inte gosedjur vi snackar om utan människor, och folk blir sårade.
Till alla singlar där ute vill jag bara säga: Ta för er!!
För singlarna är dem oskyldiga i detta köttmarknads- samhälle. Att flörta är underbart på många sätt och man har rätt att flörta så mycket man bara vill. Det enda som sätter gränserna för flörtande är mottagaren. Och om mottagaren har POJKVÄN borde man säga "Nej tack, jag ska inte ha nåt" när flörtandet knackar dörr. Men detta är tydligen svårt.

Och att komma med ursäkter om hur man inte trodde att det var nåt flörtande utan ren vänlighet funkar inte. Inte om man ställs mot väggen av sin partner som upptäcker ett sms där det står: "Du är as sexig"  från ett okänt nummer. Det är bara lamt. Och vad händer med singeln som verkligen trodde att där fanns nåt, ett intresse, ett hopp? Vi (varför tar det emot så att inkludera mig i singel skaran..?!) har lungor och vi klarar inte av att ligga bortglömd i en plastpåse som gosedjuren. Men tänker personen som vi trodde skulle bli vår nånsin mer på oss? Nej, så fort den lilla svackan med dess partner är över så pratar dem troligen om förlovning och allt är som vanligt igen.
Men vi singlar är sen länge kvävda och bortglömda i garderoben.
image9


Kommentarer
Postat av: Marit Da Man

Maja! Följer dig o bloggen slaviskt....
Hoppas du mår bra min prinsessa...
Puss

2008-03-26 @ 23:07:05
URL: http://www.marcusgustafsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0