Minus, minus, minus..

Igår var jag och karin på stan. Inne i en affär hittade jag ett litet mirakel. Det var ett sånt där plagg som det lyser om och man börjar svettas och budgetera i hundra kilometer i timmen i skallen för att man bara måste, måste ha den. Jag har vart inne på att man bara kan ha ETT love at first sight möte i livet men för att precisera mig lite mer så gäller det män, inte klänningar. Detta var love at first sight. Jag slets mellan min längtan att få smycka min garderob med detta mirakel och mtt minne av det äckliga saldot längst ner på det senaste kontoutdraget. I provrummet blev det för mycket. Jag kan inte hålla på såhär. Så jag sansade mig, trängde tillbaka tåren och hängde tillbaka klänningen. Sen fick vi fort skynda därifrån.
In i nästa affär....
Men där gjorde jag så som jag ibland gör när jag är förbjuden att dra kortet. Jag liksom stänger av och släpper inte ut några känslor för dem orgasm framkallande varelserna som så nystrukna och underbara hänger på långa rader i affärerna. Så jag hittade ingenting.
Det gjorde karin. Och när hon sen dissade sitt kap och skulle hänga tillbaka den så va det liskom som om en robott i mig sa: Jag tar den då!
Det va liksom inte mitt fel. Och bara så ni vet så va den mer än hälften så billig som miraklet i tidigare affär. Och det va inte jag som hittade den så jag gjorde inget med mening.
Jag blev nöjd iallafall och dessumtom fick man en fin kartongpåse med sidenhandtag!

Sen gick vi och fikade och grämde oss över vårt singelliv. Till alla er som väger mellan att bli singlar och att fortsätta med ett förhållande så kan jag tala om att man inte alls går plus som singel! Så om det är det som avgör så råder jag er att hålla ihop ett tag till. Jag har inte vart singel på bra länge och jag har aldrig gått så mycket back som jag gör nu! Bara att pröjsa fikan svider till! Så därför blev det bara en kopp kaffe igår. Karin däremot valde bort koffeinkicken mot sockerkicken och på mindre än 5 minuter hade hon klämt i sig en mazarin och en negerboll..tack för att man fick smaka tjejen...!! För en normal männsika hade detta inte bara vart en sockerkick utan ett stillande av ett sockersug. Men karin är inte en normal människa uatn sugarholic så för henne innebar denna fika bara ett triggande efter mer socker. Därför bombaderades min inkorg på mobilen senare på kvällen med desperata "gemiggodisinnanjagdör" sms från samma tjej.

Ikväll blir det antingen mamma-dotter-mys här hemma eller tjejmys hos marie:)

Sometimes I'd buy Vogue instead of dinner. I just felt it fed me more
-Carrie Bradshaw, Sex and the City


Kommentarer
Postat av: clothesoverbros

haha maja, maja, tur att du inte provade klänningen. tack för att du nämner mig i din blogg, känner mig speciell ;) ikväll ska jag äta godis, chips och choklad. har hållt mig enda sen i torsdags! ses ikväll ;)

2008-03-29 @ 16:43:36
URL: http://clothesoverbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0