Tur eller otur i spel- Tur eller otur i kärlek?

Igår träffades vi hemma hos "My Love of This Era", aka Karin för att spela poker. Efter skrik, svett och blodigt allvar kammade jag hem vinsten. Först tänkte jag ta det hela med en nypa salt men alla ni som känner mig och någon gång spelat ett spel med mig vet att det krävs en tvångströja för det. När priset sen visade sig vara en prenumeration på GLAMOUR hade det krävts ett femtal tvångströjor för att hindra att tävlingsmänniskan i mig slapp ut.
Sa jag att jag vann?

Efter pokern och det senaste hollywoodskvallret (Beckhams gifter om sig, Brittany Murphy överdoserar silikon i överläppen och Hugh Hefner är i desperat behov av oblottade boobs) var det dags att återgå till vår egen lilla värld och ta upp vad det motsatta könet utsatt, eller inte utsatt oss för under veckan som gått.

CENSUR.
Jag blottar mycket i min blogg men mina raringars kärlekstrubbel kommer att stanna i den inre kretsen.
CENSUR.

Däremot kan jag dela med mig av mina egna funderingar.
I Majas huvud just nu:
Vad är en KK? Går det ens att översätta? Definitionen av en KK hade troligen varit olika beroende på om Samantha eller Charlotte svarat. Är ett KK förhållande någonsin så simpelt och problemfritt som det är menat att vara? Eller beror det helt på vem som frågar och vem som blir tillfrågad? Kan ett förhållande någonsin vara utan känslor eller är känslorna bara anorlunda?
Och är killar verkligen så lätt tolkade som Jack Burger hävdar? Isåfall, vad betyder egentligen frasen "Följ med mig hem ikväll Sötnos" följt av frasen "Tjena mannen" morgonen efter?

Och en annan sak som jag grubblat på. Jag har alltid haft otur i spel (alltså inte såna spel som är baserade på fusk eller skicklighet,dem klarar jag galant, utan spel som triss och bingo). Men, jag har haft tur i kärlek. Borde jag då skriva istället haft tur i kärlek? För någon månad sen vann jag en mindre summa pengar (bli inte upphetsade nu, vi snackar under 20-lappen) på en lott. När jag vann valde jag då bort min tur i kärlek? Man säger otur i spel, tur i kärlek men vände jag då på det hela och fick tur i spel, otur i kärlek? Kan vi inte få båda?




När jag och Karin var ute och promenerade i veckan listade vi kraven för "Jag tager dig i nöd och lust" material. Nu räcker det inte med att mannen i fråga är snygg, sexig, charmig, rik och snäll. Han måste dessutom ha gener nog att ge mig en söt bebis, inte ha en familj som är djupt troende på någon religion eller störd på något vis, samt vilja ha mig fastän jag sitter och skriver om detta in this very moment och ha stake nog att inte lägga benen på ryggen för att jag blickar längre fram än bäst före datumet på hans mjölk i kylen när det kommer till vårt förhållande.
Har en känsla av att det skulle vara ett rätt tufft jobb att vara matchmaker till mig.

Har jag sovit som törnrosa eller är det såhär det är att vara singel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0