Sommarpirr!

Jag älskar Maj månad. Inte bara för att jag fyller år, vilket iofs skulle kunna räcka för att jag ska älska en månad (iaf tills år 2017 då jag fyller 30.hu!) Nej, jag älskar maj för att det är en känsla i denna månaden som slår alla andra månadskänslor. Maj innehåller så mycket fint, så mycket som får mej att le.

  • Dem japanska körsbärsträdens rosa blommor
  • Dem första barfota stegen där asfalten svarar med värme
  • Daggen i gräset om mornarna
  • Triften vid havet här nedanför
  • Smaken av grillat
  • Doften av nyklippt gräs
  • Att cykla hem utan jacka när man vart ute en lördag och att komma hem när det är ljust och fåglarna börjat kvittra.

Allt detta och mycket mer börjar i maj månad och det gör mig sprallig i bena!

Min helg gick helt i sommarens tecken och det gav mig ny luft i lungorna.

Fredags förmiddag spenderade jag med en ELLE och en COSMO på altanen i solen. Härligt! Framåt kvällen mötte jag upp tjejerna och med kvällsfika och filt gick vi ner och satte oss på stranden. Det var en sån där perfekt kväll med sval sand och en glödande solnedgång. Det hade iofs kunnat bli otrevligt om julia fått sand i sina skor eller karin fått sand i sin yoghurt men nu ska vi inte gå in på det..!:)

Efter en lång lördagsfrukost cyklade jag och mamma in till stan. Jag inhandlade lite smått och gått till min make up väska, det är så typiskt att allt ska tryta på samma gång! Tyvärr fick jag inte tag i allt på min lilla inköpslista för KICKS hade inte det läppglanset jag var på jakt efter, men det är tur man har lite gömmor hemma så att inte panik utbryter...! Efter en stund i stan cyklade jag vidare till Carro för att göra sällskap med henne,julia och karin som stekte på gräsmattan. Bikini priotitet: HÖG!
Lördagskvällen bjöd på förfest hos marie och efter det utgång utan ångest. Bra jobbat Maja!

Söndagsfrukost i trädgården, jag gjorde fruktsallad med tropsiska frukter och solrosfrön! Hann även med ett kärt återseende av lilla Vera. Lekte lite med henne och läste bamse på en filt i trädgården. Jisses, vad jag saknat henne! På eftermidagen var det picknick med flickorna som stod på schemat. Destinationen blev Smörkull och hade ett flygplan kört på himlen runt halv fem tiden, söndagen den 11 maj så hade man, om man kikat ut genom fönstret, kunnat se sex små finklädda flickor som i klänningar och mindre fotriktiga skor kravlade sig upp för berget (Tänk berggsklättring på hög nivå!) med fulla korgar och filtar och allt annat som krävs för en äkta picknick i händerna. Vi kom svettiga upp, lagom för att se ett gammalt par i lugn takt GÅ upp för en trappa på andra sidan berget...Men vad gör väl det. Det var bara att skaka av sig alla mygg,gråsuggor och fästingar och annat som troligen krupit på oss och fortsätta eftermiddagen! Man är väl friluftsfolk...! Hur som helst blev allt lika trevligt som vi planerat och kärleken till mina underbara töser bara växer och växer!

På kvällen somnade jag med plåster på båda benen och något solbrända ben.Fönstret lät jag stå öppet och lukten av nyklippt gräs letade sig in och gav mig den där känslan som bara maj månad kan ge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0