I mitt liv

Dålig uppdateringe men jag har haft full rulle och igår flängde jag runt som en virrvelvind hela förmiddagen för att hinna med allt.
Måste ändå berömma mig själv för min effektivetet när man kämpar mot dygnets minuter som är alldeles för få många gånger.

FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG FREDAG
Vaknade iallafall i någorlunda tid så jag hann på minuten till min intervju på Indiska, Kungsgatan. Det gällde en praktikplats och vi får se om det blir jag som kniper platsen för någon av LIA (Lärande i Arbetslivet) perioderna. Vidare till makeup and hair studion för att få manikyr (Är inte nöjd för 2 av naglarna har redan brytits av igen, 1 dygn höll dem. Kasst.) Sen fick jag ila till Franks för att möta Lajna för en ENORM mängd koppar kaffe. Snacka om kafferep!!


Hade dessutom tvättid och på vägen hem funderade jag över mina bortförklaringar till eventuella sur-grannar eftersom jag bokat 3 timmar som jag inte hann ta. Hann få ihop en rätt finurlig story som innefattade sjukhusbesök, rån och kidnappning men det var fördjäves för ingen hade kastat ägg genom mitt brevinkasst när jag kom hem. Tur att grannarna verkar snälla. Jag hann hur som helst tvätta effetivt i en timme och det blev rent som pärlsocker.

O kom och hämtade mig och sen åkte vi och köpte mat. Det blev vin, godsaker, idol och kärlek hela kvällen. Mysigt.




LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG LÖRDAG
Idag vaknade jag av att jag nästan (läs: nästan) druttade ur sängen i ett försök att krama O som inte var där.
Han låg o myste med täcke i soffan.
M: Oooooooooooooooooooo!!!! koooooooom. var är du?vad gör du?
O: Jag ville inte väcka dig så jag la mig här ute istället.
M: Men du väckte ju mig nu ju. Bara för att du inte var här.

Efter frukost åkte vi ut till IKEA för att titta på sänglampor men inköpen blev en julkalender och en påse bacon snacks istället. Jag tjatade mig till att få köra och det gick riktigt bra även fast det var ett tag sen jag satt bakom ratten och bilen var annorlunda. Var bara nära att krocka vid ett enda tillfälle, vid tingsdagstunneln, men det är ju en petitess som inte ens är värd att nämna för i det stora hela gick det klockrent!

Mötte upp Karin och Julia på stationen och sen var det vintejacksletande på hög nivå. Men inte för min del, jag har köpförbud! Och jag höll det stenhårt- Hela dagen! Efteråt gick vi och åt ap god mat och sedan köade vi för biljetter till patrik 1,5. Dem var egentligen slutsålda men en halvtimme innan bion ska börja släpper dem alla biljetter som inte är uthämtade. Gubben bakom bio disken var värsta hård, och släppte dem inte en hundradels sekund innan utsatt tid. Det kändes som att man var 15 bast och stod och bönade om att få komma in i öltältet. Till slut blev iaf några biljetter till förfogande och Söt-Julia hoppade högt (näst intill sprutade ut glädjetårar).
Nu har dem två små bönorna åkt hem.



Jisses, jag tycker så mycket om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0