Sms-skalv

Idag plingade det till i min mobil mer än vanligt. Högre än vanligt och bastantare än vanligt. Vibrationen mullrade och när jag öppnade sms:et kändes det som en jordbävning och som att mobilens vibration förflytttat sig till rummet och nu stjälpte ner väggar och tak runt omkring mig.

Vill Maja vara O's flickvän?


Va? Vem? Jag? Vi? Nu?
Panik.
Panik.
Panik så in i helvete.

Det kändes som att alla väggar bara kom närmare och närmare och jag mådde illa. Jag blev yr och kallsvettig och ville springa bortbortbort. Sen lugnade jag mig. Tog några ljupa andetag och skickade ett mass sms till töserna för råd. Fattar inte varför jag reagerade så starkt, men det är seriöst inget jag hittar på för att fylla mina inlägg här i bloggen. Nej jag är sån här på riktigt. Jag blev sån här på riktigt. Rädd? Ja. Men efter nån minut blev jag arg. Vi hade bestämt att prata om oss i helgen och enligt min ljusrosa almenacka är det fortfarande bara onsdag. Varför gör han såhär? Han bryter ju mot schemaläggningen. Såhär skulle det inte bli. Detta är emot reglerna. Jag ska fortfarande ha några dagar på mig att grubbla.
Därför svarade jag inte. Men sen föreslog jag att vi skulle prata om detta ikväll. Nu är det ikväll och jag är inte så många kilon klokare. Men jag är nog aningen mer glad och det beror på O och hur han får mig att må.
Det kanske ändå är det viktigaste.

Efter skolan gick vi till ett litet fik i Haga och när jag kom in och skulle välja framme i disken trodde jag att ytterligare ett dunder sms var på väg för det kändes som om jag bara blev mindre och mindre och som om omgivningen bara växte och slukade mig. Men det kom inget sms. Och jag hade inte förvandlats till teskedsgumman i en gigantisk värld. Bakverken var bara gigantiskt stora.


Kommentarer
Postat av: Louise

ååå jag missade, fika nästa vecka??? Ja tack

2008-11-05 @ 20:14:57
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com/
Postat av: Louise

har du svarat på plinget???

2008-11-06 @ 23:54:05
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com/
Postat av: Maja

Fika stämplar vi! var tal om utgång med..men det var nog nästa helg igen.Plinget har jag inte svarat på nej. eller jag svarade att jag skulle svara...sen.

2008-11-09 @ 11:21:06
URL: http://majalinneabi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0