Brasilien, Nej tack.

Jag vet. Jag är en kass o usel bloggerska. Men jisses det är väl tur att jag inte uppdaterar en gång i kvarten för då hade jag ju inte haft något liv! Jag är galet upptagen om jag ska uttrycka mig milt. Är hemifrån mellan 8 och 20 nästan varje dag nuför tiden. Först skola, sen Cubus. Och mina fötter värker...

Just nu ligger jag under ett gigantiskt mega täcke i O's soffa och hör hur han suckar över fotbollen på tv. Ibland prasslar han med en påse nötter eller dem sura ahlgrens bilarna som ständigt finns i hans skåp. Han måste prenumerera på dem eller nåt.

Härom kvällen hämtade han mig i Nordstan efter jobbet och i bilen hem konstaterade han att vi inte haft en enda fajt sen vi började träffas. Det är visseligen bara 2 månader sen men ändå..!
När vi kom hem och satt och kikade på lägenheter på nätet så dröjde det inte många minuter innan vi brytit vi den bariären.
M: Jag vill renovera!!
O: Vi kan renovera här!
M: Jaaaaaa!!
O: Jag tänkte mig brasiliens flagga i köket. Typ gult och grönt.

Efter vilda disskussioner där jag försökte förklara att det aldrig, inte under några omständigheter, är okej att göra en sån renovering kände jag att jag nästan började gråta, Samtidigt var jag så arg och upprörd över detta vidriga förslag att jag nästan åkte hem men istället tog jag mitt rödvinsglas, gick ut på balkongen och ringde Lina. När jag nästan frusit sönder mina tår ute i kylan och rödvinet var uppdrucket så lunkade jag in igen. Jag satt tyst i en halvtimme och sen viskade O att vi kanske kunde ha vitt och stilrent i några rum ändå...

Jag tror jag fick en enorm deja vu. Detta skulle inte vara en issue i mitt nya förhållande. Jag hade ju bestämt mig för att jag jag jag skulle betämma över inredning och att min partner bara ska nicka och acceptera. Det var planen. Jag tänke hålla mig till den och O får leka världskarta någon annan stans. Men inte i hans lägenhet iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0