i sovrummet.

Nu är O i ett land i fjärran och vi ska utmana vår relation. Att sakna eller inte sakna, det är frågan.

Man märker mer och mer hur vardagen nästlar sig in i den tidigare smekmånadsfasen. Det behöver inte vara negativt men en sak som vi fått kläm på är att våra respektive sovmönster är aningen olika.

Jag somnar i regel vid 2 när karin åker till jobbet. O's ögonlock blir tunga vid 22 och våra kvällsfilmer som vi alltid ser innan vi somnar blir inte så många eftersom varje film kräver minst 3 kvällar, och den första halvtimmen får vi se om alla 3 gångerna bara för att O slumrat in innan introtexten är över. När vi gett en film si sådär 3 chanser brukar vi se den på morgonenn istället och nästa kväll när det är dags för en ny film börjar hela processen om.

Jag tycker om att somna näranäranära och jag tycker om att röra mig mycket i sömnen. Jag är van vid att aldrig vakna som jag somnade och detta stör O i sitt sovande.

Han sover nog gott iallafall nu när han inte har ett snark monster på kudden brevid. Ja, tydligen så snarkar jag och en snarkare som jag, kan orsaka en bullernivå på upp till 90 decibel. 45 decibel är den rekomenderade nivån inomhus. Nu snarkar inte jag i närheten av den ljudnivån. Jag snus låter mer liksom. Men alla ljud som påverkar nattsömnen påverkar tydligen förhållandet med. Detta beror på att den tystsovande partnern blir så arg att det kan uppstå slagsmål i sömnen i form av kickar, knuffar och ivärsta fall utvisning till soffan. Än så länge har resultatet bara vart en småtrött O men vem vet vad som kommer frammöver. Att bli utvisad till soffan låter tämligen otrevligt. Jag undrar just vem som i slutändan hade fått flytta dit...

För ett tag sen tog O upp våra sov vanor. Han satt och log åt en reklam på TV och ville gärna att jag skulle uppmärksamma den med. Det var ett snarkplåster som demonstrerades. Sen kom nästa antydan på att mitt sovbeteende borde ändras för O föreslog en kudd bariär mellan oss.
Vi kan kramas o mysa men sen när vi ska sova kan vi lägga upp en kuddmur så sover båda jättegott och vaknar pigga!

Jag kunde inte annat än att konstatera att min skalman teori håller än idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0