Måndag igen!

Nu är jag i skolan. Mitt mobila bredband strular så jag har inget internet...A B S T I N E N S.

Igår kom jag hem till Gbg igen efter min helg i Falkenberg.
Det känns verkligen som att man förflyttas bakåt i tiden när man kommer hem. Så fort jag kliver innanför tröskeln till mamma och pappa så blir jag MINI-Maja. MINI-Maja är en krävande, barnslig och retlig person som tycker om att sitta i pappas och mammas knä efter maten. Det är helt galet men jag blir verkligen 10 år yngre när jag kommer hem dit. Storsös är nog likadan med den där åldersbiten men hon går nog snarare åt andra hållet. Hon var hemma från Malmö i helgen och lördagens frukost slutade med matkrig där jag hade skinka i håret och hon hade ost i fejjan. Jag började och hon straffade mig. Jag tror dem flesta har en roll i sin familj och storsös roll är att sätta regler och agera polis och ordningsman. Hon ringde nu precis och läxade upp mig för att jag agerat ansvarslöst med en räkning. Hon brukar ringa och kontrollera om jag sköter mig här borta. Om jag dammsuger oroväckande mycket eller om jag spenderar mina pengar på fel saker. Hon har stenkoll! Jag tror inte hon gillar att jag kan busa och strula till det utan hennes vetskap.

Men som sagt, nu är jag iaf hemma i Gbg och jag tänker gå hem från skolan snart för jag är sugen på mina chokladiga cassewnötter som väntar hemma i lägenheten. Om jag får i gång bredbandet så lägger jag upp dagens outfit annanrs får ni den nästa gång jag bloggar!

Tack för en underbar Halloween tösabitar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0