IKEA

Nu ligger jag och lyssnar på Håkan och smågråter. Har gjort det hela kvällen. Gråtit. Ibland hulkat och ibland snyftat. I en salig blandning. Och jag vet inte riktigt varför. Antar att det är månadshormonerna som spökar. Jag började lipa när jag såg en bebis med vattkoppor ikväll. Jag blev liksom inte fuktig i ögat, nej, det det rullade 2 tårar.
Tur att jag har X. Han är så fin. Han ringde från USA och tröstade och jag vräkte ur mig det ena och det andra om O och allt och om hur fruktansvärt rädd jag är för att bli bränd av honom om jag låter honom komma nära. X lyssnade, tröstade och sen berättade han lite om tjejen han dejtar. Jag vet att han dejtar någon och det gör inte så mycket för han är inte min längre och det är accepterat. Men det kändes ändå lite bisarrt och konstigt. Att sitta och prata om nya dejter och kärlekar med han som fick mig att starta denna bloggen in the first place. Minns ni mitt 1 a inlägg? Eller egentligen alla inlägg innan jag tog bloggpausen och flyttade hit till gbg. Större delen handlade om X och hur jag ältade allt fram och tillbaka. Jisses...vilken röra det var. Tur att jag kan ha distans till det nu. Lite iallafall. Men han är alltid speciell och han är alltid min till viss del. Han är en helt underbar vän och jag vill hylla honom för det. Så mycket skit som han fått ta i forna inlägg.

Nu över till den tidigare, lite gladare delen av måndagen!

I morse stod 4 små flickor på hållplatsen utanför IKEA Kållered och styrde nosen mot ingången och ikeas underbara 10 kronors frukost! Det är nästan värt ett besök dit bara för att äta frukost!

Ida, Lina, Camilla och jag var det som spenderade hela vår lediga måndag på Himmelska IKEA och efter 4½ timme och en god lunch med Malin och Theresia var vi klara för hemfärd. Jag älskar verkligen IKEA. Jag skulle vilja bo där. Helst i IKEA katalogen. Hoppa från sida till sida och ha en sån där fin IKEA familj där det är okej att barnen har kladd runt munnen och kritfärg i ansiktet.

Nu har håkan tystnat och jag ska ringa karin och säga natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0