Tillbaka!

Tillbaka i Göteborg. Tillbaka i verkligheten?

Det var underbart att vara hemma. Hela söndagen var mammas och vi firade henne med falsksång, presenter, mat, mys och kärlek. Jag bakade en Toscatårta med vaniljfyllning och när jag var mitt uppe i baket, dvs det var kaos i köket och kladd över hela mig kom lillebror och undrade vad resultatet skulle bli...Men det blev fint. Proffsigt näst in till. Det är inte meningen att folk ska se mig baka. Jag är en person som tror på resultatet snarare än genomförandet och min sista finish med mandelspånen gjorde att tårtan glänste av skönhet.
Var lite jobbigt att åka iväg från mamma. Pappa skjutsade mig till stationen och det var på sekunden att jag hann med mitt tåg. Hade jag varit lite mindre stressad kanske jag hade kommit ihåg mina nycklar men det kan jag ju tycka är att kräva lite väl. När jag studsat av tåget i götet och satt mig på spårvagnen hem till lägenheten så kom jag ihåg en denna petitess. Mina nycklar ligger nog i mammas jackficka...Ringde mamma och det gjorde dem. Suckade så högt att det ekade och sen kom jag på en problemlösare. Skickade pappa att hämta nyckarna och ge dem till konduktören på nästgående tåg. Sen väntade jag på stationen i 2 timmar och när tåget rullade in letade jag upp konduktören och fick min nyckelknippa. smarties-maja!!

På kvällen tog jag ett viktigt beslut. Ett beslut om O som jag aldrig trodde att jag skulle ta för 1 dryg månad sen. Jag kastade mig ut, blottade mina känslor och bad om kärlek. Igår pratade vi och det kändes bra. Vi vill samma sak och vi tror att det kan bli något riktigt fint om vi lär känna varandras fulare sidor. Aningen svårtolkat kanske men jag förstår och han förstår och det är ju det viktigaste. Jag är glad att jag tog upp det. Undran över vad vi står har gnagt i mig och jag har snoozat mig själv länge nog nu.

På tal om att snooza så saknade jag det nog lite efter att jag tagit mig i kragen och pratat ut, för i morse utövade jag världshistorien längsta snooz. Jag fick inte nog av knappen och sängen var så varm och mysig. Ville inte alls upp efter 3 timmars sömn.
Men, idag var det grupparbete och jag, Elin och Ida hade bestämt träff i skolan kl 9 sharp. Så det var bara att  häva sig upp och sätta på plattången och the voice och sen dansa på sig dagens outfit.
På tal om Dagens Outfit så kan jag tyvärr inte lägga upp någon bild. Igår när jag kom hem från O gjorde jag den fullkomligt skräckinjagande upptäckten att jag glömt kameran hos honom. Den innehåller ett urvalsarkiv av bilder från snart 1 år tillbaka och jag vill inte att O ser dem. X är med på x antal bilder och det känns inte kul att O ska se dem. För jag utgår från att han kollat. Jag hade ju lätt gjort det. Men jag ska få den imorgon och då ska jag grundligt gå igenom den och se ifall jag bör vara orolig.
Hur som haver så var vi i skolan idag och vi fick ihop en enkät som vi ska be folk på stan att svara på. Jag har redan intervjuat Karin, sös och mamma så jag har bara 47 personer kvar. Ring om ni vill medverka. Enda kravet är att ni använder smink.
Jag gillar verkligen min klass. Jag vet att några av er kikar in här ibland så ta åt er! Ni är jättemysiga och jag trivs som bara den med er. Ska bli en grym julfest den 8 dec. (Har jag fel på datumet får ni gärna kommentera detta inlägget så att jag inte dyker upp glöggberusad med en tomteluva på sne på fel dag. Tro mig- det kan hända).
Ida, Elin och jag satt och försökte vara kreativa men det spårar lätt in på privatlivet istället med allt vad det innebär. Idag pratade vi ekonomi vilket ledde till att Elin drömde sig bort till lyxrestauranger. Jag kontrade med att jag faktiskt iunnat mig ett besök på pizza hut häromdagen men Elin tyckte inte att det platsade i kategorin för lyxrestaurang. Jaja, det kan disskuteras.
Efter lunch rusade jag iväg till Cubus för att tjäna in till ett riktigt lyxrestaurang besök. Jobbade inte så många timmar men det blir i allafall några extra mynt i kassan och det är alltid välkommet!

Nu blev klockan sådär mycket igen och jag måste ringa karin för hon börjar jobba om en halvtimme och jag måste nattas av henne om jag ska sova gott.

Har varit lite seg med uppdateringen men ni får stå ut;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0