Fram och tillbaka. Tillbaka och fram.

Ungefär 3 minuter efter att jag skrivit tidigare inlägg ringde min mobil. Cubus Nordstan.
Svara. Svara inte. Svara...Ja, Maja, nu svarar du!
Jag svarade och jag fick boka en biljett tillbaks till götet omgående för att jobba 10-18 på torsdagen. Kändes lite surt att jag precis satt mig på tåget och nu bara skulle få en natt hos mamma o pappa men i den stunden kändes det som att jag skulle kunna åka tåg hela natten bara för att slippa sova ensam i min lägenhet. Och det gick bra att ta tåget på morgonen och det var riktigt kul att jobba. Har faktiskt saknat det. Jobbade igår med och på måndag ska jag dit igen, direkt efter skolan. Fullt ös. Älskar det. Desto snabbare tempo, desto mindre tid för tankeverksamhet.
Tyvärr hinner tankarna ibland ifatt ändå. När man står i duschen eller väntar på spårvagnen eller gör andra sega saker. Då brukar jag sjunga högt och falskt. Ju högre jag sjunger desto mindre hör jag alla as jobbiga tankar. Jag skiter i om folk tittar eller om grannar väcks. Jag tänker sjunga tills glasrutor spricker om det är vad som krävs.
Jaja. Nog om det. Jag är inte på topp helt enkellt. Men är hemma i tryggheten iallafall med karin på minutavstånd och mamma och pappa på nedervåningen. Känns bra.

Var jättemysigt igår med. Julia messade och sa att hon kunde hämta mig på stationen och det kändes så skönt. Blev så glad. Hon är verkligen en pärla. Blev idol och spel hos Marie,aka födelsedagsgrisen. Vi blev rent svettiga av spelet. Mitt lag vann stort och dem andra var lite dåliga förlorare och kunde inte hantera att vi faktiskt var bättre.  Men det är sånt man får lära sig att leva med när man ofta vinner som jag faktiskt gör. Man får faktiskt ha lite distans till det här med spel... vissa tar det verkligen på blodigt allvar!

Idag har jag vart inne i stan och fikat med mamma och lillsös. Var mysigt och gott. Nu är dem ute i skogen och plockar svamp men jag kan inte ens hitta rätt i mig själv så jag såg ingen mening med att hitta rätt i mossan. Hade troligen slutat med att jag haft korgen full av vitprickiga, röda svampar.
Kaos inne. Kaos ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0