Redovisning.

Bloggen har vart krånglig, har inte kunnat ladda upp bilder från gårdagen. Men nu funkar det!
Det en lång skoldag med redovisning...

Jag ska berätta om UPPGIFTEN. 

Vi skulle först göra en logga åt ett påhittat företag som hette Tant Grön. Tant Grön var en bokhandel och restaurang.
Den loggan blev såhär


Tant Grön hade ett samarbete med kocken Leif Mannerström. Mannerström hade i tillsammans med Tant Grön gjort en ny kokbok som hette Hundra Gröna Recept. Vi skulle göra framsidan på kokboken och den blev såhär

Under lanseringen av den nya boken skulle Mannerström finnas på Tant Grön för att signera exemplar. Vi skulle marknadsföra kokboken och locka folk till lanseringen.
Vi gjorde en helsidesannons i GP som såg ut såhär

Och en spårvagnsreklam som såg ut såhär.

Vi skulle också göra en gatupratare eller en butiksskylt till själva kampanjen. Den blev såhär

Sen skulle vi även göra direktreklam till medlemmarna i Tant Gröns bokklubb. Då gjorde vi inbjudningar som vi skickade ut och dem såg ut dåhär



Jag var inte så nöjd med resultatet. Först var jag det men vår lärare i denna kursen är kass på att ge kritik både under arbetets gång och på själva slutresultatet så det drog ner mitt humör några decimeter. Blev arg på han och satt och knep med tårna som jag brukar göra när jag ska kontrollera min käft och inte vräka ur mig galla på folk som irriterar mig.

Men nästa vecka ska vi skissa upp butiker tror jag och det ska bli kul! Imån ska jag köpa T-linjal, gradskiva, passare och annat smått o gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0