TV kväll.

Nu ligger jag och tittar på tv och gottar mig med lite rödvins rester. Bara ett glas. Det får man. Söndagarnas TV tablåer styr just nu mitt liv. Jag fick tacka nej till en dejt med O för att jag är Gossip Girl beroende och Söndags TV beroende i allmänhet..Denna dagens tablåer är alltid sönderklottrade och pauserna är rena motionspasset för då måste jag zappa som en galning. Såg bla Ensam Mamma Söker på TV3. Tycker det är ganska mysigt men det känns inte som att man kan hitta en partner på det sättet. Borde det inte bli konstigt att börja ett förhållande med att någon väljer den andra? Killarna slavar ju mer eller mindre i deras hushåll och gör allt (torkar snor på ungarna, rensar avlopp och skämmer ut sig med karaoke för att tjejen i fråga är helt besatt av denna "sport"). Det skulle inte förvåna mig om dem snart ska klä av sig nakna på rad för att jämföra kroppsdelar. Eller just det, det har dem redan gjort när dem visade magmuskler med magdans i bar överkropp. Det känns inte som ett såndant förhållande är så jämlikt och sunt. Den ena har makten och den andra svansar runt för att inte bli utröstad i nästa öråd..liksom. Och vad är det med en av mammornas besatthet av att "bli en liten familj"? Hur många gånger har man inte hört den tjejen säga den meningen nu? Vi vet att hon vill ha en liten familj men det blir lite platt när svensson livet i sig är viktigare än vilka som faktiskt ingår i det. Men hon verkar mest vara ute efter en man som agera spermabank tycker jag. Stackars dottern säger jag bara. Hon pumpas verkligen med att mamman och hon inte är tillräckliga. "Innan det finns en man är vi ingen liten familj förstår du Steffanie"
Jaja...jag älskar iallfall programmet och sitter troget bänkad varje söndag klockan åtta!
Vinet är slut. Ett glas till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0