Tick tack.

Nu är O och köper mjölk till mitt kaffe. Vi funderar på att ta färjan till Danmark idag och bara strosa runt. Igår såg vi på idol och åt gott. Var mysigt.


Vi gjorde mojitos med.

6 cl ljus rom
1-2 msk sockerlag
1/2 limefrukt
1 knippe färsk mynta
sodavatten
is

Häll sockerlag och pressad limejuice i ett highball-glas.
Mortla myntan i limeblandningen.
Fyll på med ljus rom is och toppa med sodavatten.
Garnera rikligt med mynta.



Saknade flickorna lite igår också. Saknar att dem inte är en del av min vardag. Karin är ju det- henne vaknar och somnar jag med varje dag och utan henne hade jag flyttat hem för länge sen. Men dem andra har jag svårare att prata med. Mitt CSN tillåter inte lika täta telefonstunder med dem eftersom jag inte ringer gratis till dem. Vill hitta ett topp-abonemang så jag ringer gratis till alla mina töser men Karin är lite skeptisk till att byta. Får bearbeta henne. Vill verkligen kunna ringa alla för dem är mitt liv. Det är ni verkligen. Älskar er nåt sanslöst.

Imorgon kommer mitt förflutna hem till Sverige. Känns skrämmande på nåt sätt. Han har vart utom räckhåll några månader nu och det har hjälpt mig att ta steget mot nya marker. Imorgon dundrar han in i mitt liv igen och jag är rädd att jag blir förvirrad. Men vi är över. Och just nu känns det okej. Trodde aldrig jag skulle känna så men jag antar att tid läker alla sår och den tiden har jag väntat på i evigheter. Tror jag kan ta bort plåstret snart. Jag kommer nog alltid ha ett ärr efter honom men det gör inget. Han är värd ett ärr.
Ledsen om det blir djupt lillsös. Har lovat dig att spekulera mindre men när något rör sig i huvet på mig så känns det bra att skriva om det.

Nu kom en doft av nybakta wienerbröd. O är tillbaka och jag tänker ägna mig åt nuet.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att du har börjat blogga igen! Nu kan jag hålla koll på dig ;) Förresten, är du kär?? Kramar E

2008-10-26 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0