Tisdag

Två röriga dygn.
Hatar att känna. Ibland önskar jag att jag var en robott som bara slapp kännakännakänna. Jag känner för mycket och det rör till det för mig. Grejen är den att jag inte vet vad jag känner. Det är svårt att ställa någon mot väggen och be om en definition av oss när jag inte vet vad jag vill definieras som.

Igår somnade jag inte förrän 2 på natten. Var ute och traskade min klack-promenad i regnet vid midnatt och sen blev jag sugen på ett SATC avsnitt så klockan sprang iväg. I morse vaknade jag en halvtimme innan jag skulle vara på skolan...brukar aldrig försova mig! jag skyller på mitt alarm, karin, som inte ringde och väckte mig:)

Snart kommer O och då ska vi hem till honom och laga mat och dricka vin. Jag var där härom kvällen och när han ställde fram en vinflaska på bordet blev jag typ överlycklig. Sörplade i mig i ett naffs och sen fick jag snylta på hans glas. (Mamma, jag är inte alkis men jag var bara väldans sugen). Rödvin gör vardagen lite lyxigare!

Nu ligger jag och läser månadens cosmo.

Min faster är intervjuad och det står lite om att man lätt tappar sig själv, eller tjejen, i sig när vuxenlivet kommer smygande. Detta känns väldans aktuellt för mig just nu, då vuxenlivet mer eller mindre har kommit stormande in i min vardag. Jag vill passa in i mitt liv men samtidigt vill jag inte pusha mig till att växa upp i en snabbare takt än vad hade gjort om omständigheterna hade varit annorlunda. O:et jag dejtar är några år äldre och jag har vridit och vänt på om det är OK med mig eller inte. Jag vill inte att åldern ska spela någon roll men är det en drömvision? Kan man leva i olika världar och ändå få ihop en gemensam värld?
Gaaah.
Jag kanske borde ringa min faster för en personlig rådgivning. Hon verkar ju ha stenkoll och här sitter jag,dag ut och dag in och bloggar om mitt singelliv.

Nej, nu måste jag rusa!

Pga dålig uppdatering och en stressig tisdagsmorgon utan större vikt på klädval kommer här en försenad dagens outfit från måndagen istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0