flörteri

Lustigt att jag började skriva om flörtande igår kväll. Idag fick jag anledning att fortsätta på samma spår.

Vad är det klockrena flört-tecknet? Även om det inte lite avdammat och omodernt är det väl ändå ögonbrynshöjningen i rapp takt. I eftermiddags satt jag på bussen och några säten bort sitter en kille i 25 års åldern. Han tittar på mig och gör den där ögonbrynshöjningen och ler. Jag blir nästan paff. Dem ända jag tycker gör så fortfarande är fyllon som glömts kvar på samma bänk sen -75 och konstiga väskförsäljare och strandmassörer i fjärran länder. Men denna killen ser rätt normal ut när jag scannar outfiten och innehållet i matkassen. Inga ölburkar. Inga massageoljor.
Jag tittar inte på han men han fortsätter att hålla på med sina flörtis-moves mot mig. Han ler med. Jag är inte intresserad så ler inte tillbaks men sen ser jag hur han börjar flirta med fönsterrutan på samma sätt. Och sen med matkassen. Och sen med tanten med rullator.
Killen har ticks. Flört ticks! Stackars sate. Och stackars flcikvän om hon finns. Tänk er att bli misstänkt för flörteri dagarna i ända. Vissa personer blir banne mej skonade från mitt raseri. Han kan inte ha det lätt på krogen. Han flörtar så mycket så han troligen får kramp. Nästa gång någon flörtar med er- Dubbelkolla så att personen inte gör det 100 ggr i minuten för då e det kanske inte menat till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0