stackars singel

I morse blev jag lesbisk enligt länsförsäkringar.

Igår ringde jag försäkringsbolaget för att ställa mig på Josses hemförsäkring. Samtalet lät ungeför såhär:
Jag: -Hej jag har flyttat ihop med en kompis och skulle vilja ställa mig på hennes hemförsäkring
Försäkringskassan: - Du måste skaffa en egen hemförsäkring för man kan inte dela med kompisar och syskon.
Jag: - Men vi har gemensamma möbler...
Försäkringskassan: - Tyvärr. Men jag kan hjälpa dig att täckna en egen för det är det du behöver göra.
Jag: -Hmm..jag återkommer

I morse fick jag snilleblixt nr 1 för denna dag.
Ringde försäkringskassan igen.
Jag: -Hej jag har blivit sambo och skulle vilja ställa mig på samma hemförsäkring.
Försäkringskassan: Okej, vad heter han?
Jag: -Det är en hon. Josephine.
Försäkringskassan: Okej...eh.va kul! blabla.....men då skriver jag upp dig på samma här så får du ett papper hem om det inom några dagar.

Det är så förnedrande, tycker ni inte? Måste man ha en sexuell relation för att få samma hemförsäkring? Som om inte samhället är tillräckligt par anpassat som det är! Just det, för att ta ett exempel- Man kan inte boka ett singelsäte på tåget så om man inte reser i par så riskerar man att få en finnig,bakis 18 åring brevid sig och när man sitter där och trycker sig mot rutan för att finnarna på den bakfulla 18 åringen hotar att explodera rakt på en så tänker man: Om jag bara haft en partner som bokat den platsen....

Ännu värre är det om man är föräldrar!! Då snackar vi R E S P E K T.  Kid's är som en enkelbiljett i vardagen. Allt är tillåtet med en unge brevid sig. Folk väjer som galningar på spårvagen och man får gratis bananer på ica. Allt med ungen som täckmantel. Dessutom kan man stampa och väsnas hur mycket som helst i hyreshuset. Jag kan ju inte gärna be dem stoppa sömnmedel i vällingen för att jag ska få sova längre än till sju när bobby car bilarna går varma på parkettgolvet ovanför min säng. Två singeltjejer däremot, får dörrknackning av grannarna för att dem "går för hårt"...Asså herre, hon som bodde här innan vägde dubbelt så mycket för hon var gravid. Hur kan vi gå tyngre än henne??? Men det var väl troligen det i hennes mage som gjorde det okej. Har man en unge i magen får man stampa men vi andra som har vanliga kanelbullar vi måste gå på tå.

Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Heja Maja!!!

Hahaha

2009-04-17 @ 06:13:25
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 06:20:04
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: karin s

fy fan vad jag älskar dig.

2009-04-17 @ 16:06:14
Postat av: emelie

maja, du är grym! write a book and i will read it!

2009-04-25 @ 22:46:42
URL: http://emelish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0