kan man beställa en dejt som inte är defekt?

Nu ligger jag i soffan och väntar jag på att min tvätt ska bli klar.

Jag satt och glodde in i tvättmaskinen en stund innan för det var så varmt där och jag orkade inte gå upp. Fascineras lite av det där effektiva som händer i därinne. Man stoppar in något smutsigt och sen kommer det ut helt fläckfritt. Skulle vilja stoppa in mer än tvätt i en sån maskin.

Kan inte allt i mitt liv bara bli rent och skinande blankt och användbart och ha den rätta passformen på 35 min??

För en lång lång tid älskade jag att få hem Hennes & Mauriz vår- och höst katalog. Då fixade jag fikis och slängde mig på sängen för att bara ängna mig åt den. Jag skrev alltid mitt namn på allt jag ville beställa och jag gjorde inköpslistor med sidnummer och artikellnummer och sen vek jag alla övre hörn på dem sidorna i katalogen där pärlorna fanns. Allt för att underlätta när önskelistan skulle överlämnas! Efter damkläderna kommer ju herrkläderna och då, istället för att slå igen katalogen, så fortsatte jag alltid att bläddra och en stund senare dregla över modellerna. Numer är mina galma H&M kataloger (ja jag sparar dem) fyllda med Maja-klotter även på herrsidorna, för dem ville jag beställa. Tänk om man kunde det brukade jag tänka. Tänk om man bara kunde få hem en katalog och sen bläddra och kryssa i hejvilt och en vecka senare ha en kö av fläckfria dejter varje kväll.Tänk om. Tänk om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0