Kastsystem.

För några nätter sen låg jag som vanligt vaken och grubblade i mobilen med en annan liten nattuggla. Hon hade blivit uppraggad av en kille som hon upplevde var weigh under her league. Jag håller till punkt och pricka med henne, hon kan få en miljard bättre killar. Men vi började fundera över klasser och kast i dejtinglivet. Finns det ett osynligt kast system som vi fötts in i och är detta avgörande när vi väljer partner? Jag tror dem flesta vet ungefär vad för typ som är en drömpartner men vad är det som gör att vissa nöjer sig? Är det för att denna drömpartner är i ett annat kast och därmed inte på räckvidds avstånd? Och två personer från olika kast, är det det som kallar omaka par? När jag var ute för ett tag sen så kom det fram minst tre killar och stötte på mitt sällskap men hon upplevde ändå att kvällen vart öken. Räknas inte dem som kom fram pga att dem inte ingick i samma kast som hon själv? Hur vet man vilket kast man själv ingår i? Och kan man klättra uppåt i detta kast system genom att skaffa sig bättre självförtroende eller silikon i brösten?

Jag brukar få höra att jag är kräsen och ofta letar upp felen på mina killar och hittar jag inga fel så hittar jag fel. Jag har nog inte blivit mindre kräsen egentligen. Jag har nog bara blivit mer tillfreds med att alla faktiskt inte passar mig och att det är ok. Men kanske är jag inte kräsen. Kanske har jag bara hela tiden vetat mitt eget kast i dejtinglivet...

Kommentarer
Postat av: karin

sitter bara och skrattar! haha

2009-02-08 @ 22:00:48
Postat av: Stina

Jag har också tänkt i dessa banorna... Det är allt konstig det där...

2009-02-12 @ 14:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0