Dejting

Att leva singelliv innebär sannerligen inte balans nånstans.
En av mina flickor har fått skela för att kunna hålla koll på männen i hennes tillvaro och jag börjar förstå hur hon känner. Men var går gränsen mellan dubbeldejtande och allmänt social? Hur många nummer i mobilen märkta "dejt" är ok och hur många bör kallas överflöd?

Jag föredrar absolut och definitivt kvalité framför kvantitet men hur får man fram kvalité om man inte testar råvarorna? (Det där skulle kunna vara en av dem mer slampiga meningarna som kombinerats ihop men det jag vill få fram är inte att man ska prova allt och alla. Det ska tydligt poängteras. Jag vill bara att man ska höja blicken).
För  ett tag sen så trodde jag att kärlek var något man hittade på puben en lördagskväll. Jag trodde så blint på att där och då var enda stället att bli kär så jag slutade höja blicken på tisdagen. Och onsdagen. Och torsdagen. För att sedan stirra mig blind på lördagen. Men nu vet jag att han är någon som kan hittas på en buss. Eller på ett personalmöte. Eller i snowboard backen. Eller på en dubbeldejt där man kollar tvärs över bordet istället för rakt fram...;)

En jag känner har slutat raka benen inför utekvällar och istället för spetsat väljer hon bomullstrosor à Bridget Jones lördagen till ära. Bara för att hon aldrig tycks träffa någon när hon lägger manken till. Jag förstår vad hon menar men istället för att lägga ytterligare energi på den där förbaskade veckodagen (för det tar tid att behöva vänta ut hårväxt på ben och boka tvättid 3 gånger samma vecka för att få till den där söndertvättade looken på sina mamma panties) så skulle jag föreslå att hon gjorde sig fin varje dag. Hela veckan. Och för att poängtera att jag själv lever som jag lär kan jag meddela att jag inhandlade en mängd spetsiga underkläder igår. I rent research syfte såklart.

Jag upplever att folk är rädda för att dejta. Personligen har jag ändrat uppfattning om det ordet. En dejt behöver faktiskt inte vara att fönstersshoppa förlovningsring. Det behöver inte vara seriöst över huvudtaget. En första dejt kan vara ett telefonsamtal en tisdagskväll där dejten i fråga bekräftar att han fick rätt nummer sist man sågs.


Slutkläm: Mer dejting åt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0