sms lexikon?

Om jag nu har en tyst mobil så fine. Men jag tänker fan inte låta det påverka min blogg. Bortse från föregående inlägg. Jag skriver vidare för dem trogna läsare jag har.

Vi kan väl lika gärna fortsätta med mobiltemat nu när den ändå är tyst och inte stör. För den är visserligen inte så aktiv just i detta nu men oj så den har rört till det ibland. Och det gäller inte bara min mobil. Mobiler i allmänhet är svårtolkade varelser och ibland kan man fråga sig som just det som min älskade J en gång frågade oss: Hur många blondiner krävs det för att svara på ett sms?
Det har jag ingen aning om men det krävdes 4 ½ brunetter iallafall! (En av oss har svårt att inse att hon inte är brunett men för att vara snäll räknar jag hennes vilja som en halv).
Detta var en av många kvällar som vi tolkade sms. Vi blev rent svett och hade någon hört oss där vi satt så hade man undrat om den där sms-funktionen inte fått lite väl stor makt över oss.
Neeeeeeeej, är du inte klooook, du kan absolut inte bara skriva punkt!!! punkt,punkt,punkt måste det vara annars är du sååå körd!!
osv osv..
Vi väntade med helspänn på plinget och när det ljöd satt vi som små barn på julafton medan den av oss det rörde läste upp för oss. Och sen tog det ytterligare en prestigefylld kvart innan vi enats om antalet punkter och bestämt öppningsfras.

Krånglar vi till det för oss? Kanske. Men vad annat kan vi göra när vi under våra 5-10 år som mobil slavar varit med om så mkt smärta pga just felskrivna sms. Och vi må vara naiva som tror att bara för att vi skriver rätt så kommer vi att få tillbaka ett lättolkat svar. För denna man som var huvudrollen i allas vår kväll var allt annat än lättolkad. Han var så svår att det krävde 4½ brunetter att få kläm på vad han egentligen skrev..

Om det fanns ett lexikon som innehöll exakta tolkningar för vad 1, 2 respektive 3 punkter egentligen betyder så hade vi sluppit detta.
Eller  för att dra ett annat regellöst beteende: En kyss på 1a dejten- Är det okej eller är det ett "gift dig med mej?"
Slutkläm:Mer regler åt dejtandet!

Kommentarer
Postat av: Louise A

Ja de där sms punkterna ... de är bra förvirrande ibland... inte alltid lätt att veta vad de betyder!

.

..

...



KRAMAR är desto lättare att tolka...brors visserligen på vem de kommer ifrån ;)



Här kommer VARMA GOA VÄNSKAPS KRAMAR TILL lilla DIG

2009-01-08 @ 10:46:24
URL: http://louiseigoteborg.blogspot.com
Postat av: Anonym

haha maja den var bra ;)

2009-01-08 @ 23:12:01
Postat av: Maja

tack!!!!

2009-01-08 @ 23:46:20
URL: http://majalinneabi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0