tur

Vare sig jag accepterar det eller inte så kommer  jag alltid att vara en fuskare i mångas ögon.

Själv skulle jag väl inte säga att jag är en fuskare..snarare en taktisk lurifax.
För att lura och att fuska är inte samma sak.

Att lura sig till en spelvinst är ingen konst (Om folk bara visste vad många vinster jag tagit hem genom lurendrejeri)
Men nu har jag börjat undra om man verkligen kan lura sig till turen? Jag har i väldans många år alltid önskat mig saker när jag sett klockan slå 00:00, 11:11 eller 22:22, men det dröjde inte länge förrän jag kom på att man kan sätta alarm på just dessa klockslagen för att då få sin önskan. Grymt smart tyckte jag, men nu börjar jag fundera över om det är fusk? Och hur är det med den där mandeln i gröten? Jag är gärna den som stoppar i den och därmed är det ofta jag som får den, eftersom att jag då proppsar på att ta först, men är det fusk? Och om det är fusktur- är det okej? eller måste det var såndär slumpmässig tur för att det ska räknas?

Något som verkligen är fuskigt är ju om vissa personer föds med tur. Och om man inte föds med tur, hur får man den då? Kan man lära sig tur? Det kanske är just det jag har gjort i så fall. Jag kanske har lärt mig hur man får tur när jag har lärt mig att luras.

Jag vill veta om mina önskningar kommer slå in. Kan någon berätta för mig om jag ska lägga händerna på bordet hädanefter???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0