tittut!

Det blev en sån där bloggpaus igen. Så kan det vara när livet inte går att pausa.

Sist jag skrev var det alla <3 dag.
Jag blev berusad men inte av kärleken. Morgonen efter hittade jag ett kvitto i min kuvertväska. Ett svagt minne om att jag bett bartendern om en penna uppenbarade sig och mycket riktigt var kvittot sönderklottrat. Detta har hänt förr det här att jag skriver när jag är alkohol fylld. Det är ofta EXAKT det som kommer upp i huvet som hamnar på den bit papper jag har i närheten och det är verkligen inte någon poesi jag för över.
Utan rödvins glasögon var det svårt att förstå ordens sammansättning men jag lyckades ändå tyda följande.
Kommer en man nånsin kunna ge mej allt? en enda?! varför heter det excet? dem borde ha e gästlista och om man inte dejtat nån av dem som står på listan så får man inte komma in. kunde vart kul. vilket drama det kunde bli! passar jag i gladiatorsandaler? eller kommer jag se ut som obelix? var är J och C? nu glor den där rödtotten igen och varför sitter alla två och två? herregud jag kan inte sitta ensam. nu kommer rödto(cider eller annan dryck suddade ut resten. tack o lov?)

Jag traskade  hemåt ensam i natten men jag kände mej ändå  omringad av kärlek.
Det plingade till på min mobil innan jag somnade i min för stora säng.
Du är vacker.

Jag har allt för jag har underbara vänner. (som vet att jag troligen behövde höra just dem orden, just den kvällen, just vid den tiden).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0