status

Nu var vi där igen.
Det där smutsiga spelet och den där förbjudna frukten. Att folk aldrig tycks bli mätta!

Lördagsesempel:En styck pojke. En styck flicka. Tycke uppstår av pojken. Flickan måste hem. Pojken tjatar på flickans kompisar om
flickans nummer. Pojken skickar sms. Flickan har gått o lagt sig men svarar på intresse. Pojken blir angelägen om att ses. Pojken blir mer angelägen. Pojken blir tjatig. Pojken pratar bara om denna flicka. Pojken lyckas inte locka hem flickan. Pojen tjatar ännu mer, men istället på flickans kompisar eftersom han inser att dem lättare kan locka flickan att komma. Pojken pratar oavbrutet om flickan. Flickan kommer inte. Pojken fortsätter att tjata så flcikans kompisar får sår i öronen. Flickans kompisar ignorerar tjatet. Pojken traskar hem till sin flickvän och sambo.
Finn ett fel.

Man måste kanske påminnas om vad man är varje morgon. Upptagen eller Ledig liksom. Dem vi dejtar borde göra det med. Eller dem vi trodde vi dejtade. Eller dem vi är gifta med. Eller dem vi köpt villa o volvo med. Eller dem vi nyss flyttat ihop med. Kruxet är att dem kanske inte tänker likadant som vi. (Även om ett äktenskapsbevis eller sambokontrakt eller dylikt borde vara vägvisare nog för vad man står). Dejtinglivet är ett virrvarr, jag vet. Det är inte lätt att veta om man e ledig eller upptagen eller både och men man får gå på känslan (och utgå från känslan som fanns i nyktert tillstånd och börja inte slira på gränsen bara för att ni ser skönheten själv flirta galet frestande i baren).
Det är inte bara vi som funderar o grubblar över vår status på facebook.  I taxin hem i lördagsnatten fick jag en utläggning av var O står.  Han är inte singel för han är inte ute på markanden. Det var en ny variant av luddigheten själv!
Jag vet inte vad han menade. Men anledningen till att det sket sig med oss var väl bla för att han inte hade tid så han kanske inte hinner va ute på marknaden? Jag antar att jag är ute på marknaden och jag tänker inte nöja mig i första taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0